جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

به مناسبت روز ارتش؛ وابستگان نظامی کشورهای خارجی با فرمانده نیروی زمینی ارتش دیدار کردند


http://www.aja.ir/portal/Picture/

وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم تهران در ضیافت شامی که به میزبانی فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد، شرکت کردند. این ضیافت شام به مناسبت 29 فروردین ماه، سالروز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی برگزار شد.
 امیر سرتیپ ستاد دکتر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بر مبنای کرامت انسان‌ها، توسعه اصل برابری، عدالت و رعایت حقوق متقابل در مناسبات بین‌الملل و تحکیم و گسترش روابط دوستانه با همه کشورها و ایحاد وحدت و همدلی بین اقوام، مذاهب و ادیان مختلف بنا نهاده شده است.


وی افزود: ایران مخالف قدرت‌های استعماری، زورگو و متجاوز به حقوق دولت‌ها، ملت‌ها و انسان‌هاست. از طرفی صلح و دوستی با همسایگان و توسعه روابط و مناسبات دوجانبه با سایر کشورها سرلوحه سیاست خارجی و دیپلماسی نظامی ما و جزء لاینفک راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

  



امیر پوردستان تاکید کرد: مدت‌هاست که در اقصی نقاط جهان به ویژه در شمال آفریقا و جنوب‌غرب آسیا با توطئه استعمارگران، افراطی‌گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگ‌های نیابتی به منظور تجزیه کشورهای اسلامی، ضربه زدن به اسلام و غارت و چپاول سرمایه‌ها و منابع انرژی منطقه در حال طرح‌ریزی و اجراست.


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مجموعه‌ای از تروریست‌ها اعم از عناصر افراطی القاعده، داعش، جبهه النصره، احرار الشام، بوکوحرام و سایر گروهک‌های تروریستی با تحریک و پشتیبانی بعضی از دولت‌های ناآگاه منطقه و حمایت و هدایت کشورهای به ظاهر متمدن و طرفدار حقوق بشر، برابر سناریوهای ابلاغی از سوی نظام سلطه و همراهی کشورهای مرتجع منطقه در حال جنایت علیه بشریت در کشورهای سوریه، عراق، یمن، لیبی افغانستان، پاکستان، لبنان و نیجریه هستند.


وی خاطرنشان کرد: امروز در پی سیاست‌های غلط و دخالت نابجای قدرت‌های زیاده‌طلب، اکثر کشورهای جهان درگیر مبارزه با پدیده شوم اقدامات تروریستی بوده و بهای سنگینی را تحمل می‌کنند. قتل عام زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های مهم اقتصادی، ویرانی شهرها و هجوم آوارگان به سایر کشورها، ناشی از پدیده شوم تروریسم است.


وی افزود: تروریسم و افراطی‌گری پدیده‌ای منطقه‌ای نیست که فقط ملت‌ها و دولت‌های منطقه ما با آن مواجه باشند، امروزه افراطی‌گری و تروریسم یک پدیده و مشکل جهانی است که بسیاری از کشورهای جهان حتی اروپایی‌ها نیز دچار آن هستند. بنابراین اگر امروز در سوریه، عراق، یمن، لیبی، افغانستان، نیجریه و سایر کشورها، سرکوب نشوند، دامنه فعالیت مخرب آنها به سایر کشورهای جهان از آسیای میانه گرفته تا اروپا و آمریکا نیز گسترش خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.