جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

پدافند غیرعامل در مقابل تهاجم دشمنان علمی، جدی و همه‌جانبه باشد



مسئولان سازمان پدافند غیرعامل با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت روزافزون پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدهای نو شونده دشمنان، تأکید کردند: در مقابل شیوه‌های پیچیده تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌جانبه عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای توجه مسئولان در همه بخش‌ها به اهمیت پدافند غیرعامل را لازم دانسته و افزودند: اگر مدیران کشور اهمیت این مسئله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیرقابل جبران قرار خواهد گرفت، بنابراین مسئولان بخش‌های مختلف کشور چه بخشهای نظامی و چه بخشهای غیرنظامی، باید با پدافند غیرعامل همکاری کامل و لازم انجام دهند.

بازکردن و تعمیر موتور هواپیمای ایلوشین نهاجا



پرونده ویژه

پایگاه هوایی شهید دوران شیراز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در 15کیلومتری جنوب شیراز و با دو باند پروازی افتتاح شد. در ابتدا محل آموزش خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود ولی پس از ورود هواپیماهای C-130 به ناوگان ترابری نیروی هوایی، پایگاه شیراز به پایگاه اصلی هواپیماهای ترابری C-130 مبدل شد.

پس از دوران دفاع مقدس و با ورود هواپیماهای ایلوشین به کشورمان پایگاه هوایی شیراز به محل اصلی استقرار این هواپیماها تبدیل شد. از آن زمان به بعد، اورهال هواپیماهای C-130 و ایلوشین نیروی هوایی در این پایگاه هم، انجام می‌شود.

اقتدار نظامی یکی از ارکان اصلی استقلال کشور است


اقتدار نظامی یکی از ارکان اصلی ستقلال کشور استامیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در همایش معاونین و مسئولان سیاسی نیروهای مسلح که امروز دوشنبه ۷ آبان ماه برگزار شد،

با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) گفت: امروز سازمان های تابعه وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نماد عینی اقتصاد مقاومتی هستن؛ چرا که سیاست گزاری ها، دکترین ها، هدف گزاری ها، راهبردها و اقدامات با نیروهای کارآمد درونی و با دانش روز دنبال می شود.

رستگاری افزود: استراتژیست ها  معتقد اند که صنایع دفاعی هر کشوری به لحاظ برخورداری از متخصص ترین افراد و پیچیده ترین فناوری ها به عنوان صنایع راهبردی کشورها به شمار می آید.

اقتدار نظامی یکی از ارکان اصلی استقلال کشور است

موشک نقطه‌زنِ ذوالفقار؛ بلای جان پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه



قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

موشک ذوالفقار

بیشتر بخوانید:موشک نقطه‌زنِ ذوالفقار؛

بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از مرز شلمچه



دریادار خانزدی در جریان بازدید از مرز شلمچه از بیمارستان صحرایی نداجا در این مرز بازدید کرد.

بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از مرز شلمچه

 امیر دریادار حسین‌ خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه بازدید از مرز شلمچه،گفت: شهادت برای ملتی که در این مسیر قدم برمی‌دارد یکی از آرمان‌ها و بالاترین افتخار است و این ملت به‌طور حتم همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اسارت ندارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه افزود: این بیمارستان ظرفیت بسیار خوبی را برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای زائران در مرز شلمچه ایجاد کرده است.