جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

جنگ الحدیده و پاسخ مردان زبرالحدید



جنگ الحدیده و پاسخ مردان زبرالحدید

روزنامه کیهان در شماره امروز خود در یادداشتی به قلم «سعدالله زارعی» نوشت:

فشار شدید به «الحدیده» یک آزمون برای رژیم‌های عربستان و امارات به حساب می‌آید و از آن طرف «مقاومت» در این استان و حفظ آن یک سرفصل مهم سیاسی برای مردم یمن محسوب می‌گردد. بر این اساس آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی نماینده دبیرکل سازمان ملل پای کار آمدند تا اقدامات وحشیانه ارتش‌های عربستان و امارات به ثمر بنشیند و رژیم سعودی را از مخمصه رهایی ببخشد. در این بین انصارالله با دست زدن به عملیات‌هایی در الحدیده در صدد برآمد، توطئه غربی- عربی علیه یمن را درهم بشکند. در این خصوص گفتنی‌هایی وجود دارد:

واب جدید آمریکا، فرانسه، سعودی‌ها و ترکیه برای شمال سوریه+ نقشه میدانی


دولت ترکیه از دو سال قبل برای تشکیل هلال تروریستی جرابلس، ادلب وارد عمل شد و با اشغال شهر عفرین و مناطق حومه تا حدودی به هدف نزدیک شد.

خواب جدید آمریکا، فرانسه، سعودی‌ها و ترکیه برای شمال سوریه + نقشه میدانیبا پاکسازی مناطق مرکزی سوریه از لوث وجود گروه‌های تروریستی و به آغاز شمارش معکوس برای شروع عملیات در جنوب، حامیان تروریست‌ها به دنبال افزایش نفوذ خود در شمال سوریه هستند.

آزادسازی کامل استان دمشق، جنوب استان حماه و شمال استان حماه باعث شد تا اهرم فشار جبهه غربی - عربی - صهیونیستی بر دولت مرکزی در پایتخت برداشته شود، اما این به معنای پایان ماجراجویی حامیان تروریست‌ها نیست.

تمام احزاب ترکیه در برابر اردوغان/ محرم اینچه هماورد اردوغان در انتخابات زودهنگام


انتخابات ترکیه

احزاب مخالف دولت در اقدامی کم‌نظیر اتحادی بی‌سابقه علیه اردوغان تشکیل داده‌اند و امیدوارند که بعد ۱۶ سال موفق به شکست اردوغان در انتخابات پیش رو شوند.

 درحالی‌که چیزی به برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه باقی نمانده است حزب حاکم عدالت و توسعه برای پیروزی در این انتخابات تلاش بی‌سابقه‌ای را به کار بسته و با دیگر احزاب برای موفقیت دست به ائتلاف گسترده زده است. از سوی دیگر بنابر نظرات و اظهارات اکثر کارشناسان و تحلیل گران مسائل ترکیه احزاب مخالف دولت در اقدامی کم‌نظیر اتحادی بی‌سابقه علیه اردوغان تشکیل داده‌اند و امیدوارند که بعد ۱۶ سال موفق به شکست اردوغان در انتخابات پیش رو شوند. رقیب اصلی اردوغان محرم اینچه در حال تلاش برای جلب هرچه بیشتر توجهات به سمت خود و احزاب ائتلافی‌اش است.

عامل پیروزی ایران با اشک بدرقه شد+عکس



ایران

مدافع تیم ملی مراکش در پایان دیدار با ایران با گریه راهی رختکن شد.

به گزارش مشرق، بعد از پایان دیدار ایران و مراکش عزیز بوهدوز مدافع تیم ملی مراکش که به اشتباه دروازه تیم ملی کشورش را باز کرد با گریه و با اسکورت بازیکنان و اعضای کادر فنی راهی رختکن شد.این بازیکن در حال گریه کردن راهی رختکن مراکش شد.

*بعد از پایان بازی بازیکنان تیم ملی با خوشحالی به سمت تماشاگران ایران رفته و از آنها تشکر کردند.