جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

روحانی با تبریک فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۵ به سران ۹ کشور منطقه:


پیام نوروز، صلح، همزیستی و همدلی است/ تأکید بر برقراری روابطی بهتر و گسترده‌تر میان همسایگان حوزه نوروز

خبرگزاری فارس: پیام نوروز، صلح، همزیستی و همدلی است/ تأکید بر برقراری روابطی بهتر و گسترده‌تر میان همسایگان حوزه نوروز

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن سال ۱۳۹۵ هجری شمسی و عید سعید نوروز را به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران ۹ کشور منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهارداشت: نوروز، عید اعتدال و کهن‌ترین سنت پویای تاریخ مشترک ما است؛ عیدی که غبار روزگار و گرد فراموشی بر دامان آن نمی‌نشیند و پیام آن، صلح، همزیستی و همدلی و بهترین هنگامه برای نشاندن درخت دوستی است.

رییس جمهوری، نوروز  را نماد آشتی و مهربانی با طبیعت دانست و تأکید کرد: آیین نوروز یادگار مدنیّتی رفیع در گستره تاریخ بشریت و میعادگاه فرهنگ‌ها و آیین‌ ملتی است که اعتدال بهاری را پاس می‌دارند.

روحانی افزوده است: آیین نوروز آیینی است که امروزه کشورهای ما، بسیار به آن و فرهنگ غنی برآمده از آن نیازمند هستند، تا با توجه به توافق تاریخی هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ و رفع تحریم‌ها و با امید به برقراری روابطی بهتر و گسترده‌تر میان همسایگان حوزه نوروز، علاوه بر دوستی و آشتی، شرایط نوینی را برای همزیستی مسالمت‌‌آمیز فراهم آورند.

رییس‌جمهوری در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان، سالی مملو از برکت و شادکامی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.

ولین تکاوران واکنش سریع نزاجا فارغ التحصیل شدند

http://www.aja.ir/portal/Picture/

امیر علی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره واکنش سریع گردان‌های تکاور و دومین دوره تک‌تیرانداز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش یک نیروی انسان‌محور است که قوی‌ترین، مطمئن‌ترین و باکفایت‌ترین سلاح این نیرو، نیروی انسانی است. 

 وی ادامه داد: ما هر چقدر روی این شمشیرهای برنده چکش‌کاری کنیم و هر چقدر نیروی انسانی را آب‌دیده کنیم بیشتر از این افراد می‌توانیم در مسیر پیش رو استفاده کنیم.

  ادامه مطلب ...

مخاطبان سایت KHAMENEI.IR انتخاب کردند



«رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»؛ مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۴

خبرگزاری فارس: «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»؛ مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۴

«رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»؛ این جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۴ از نگاه مردم انتخاب شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای، «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید». این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال 94 از نگاه مردم انتخاب شد.

دومین جمله‌ی منتخب، هشدار رهبر انقلاب از به‌کاربردن تعبیر «تندرو-میانه‌رو» توسط برخی از افراد است؛ همچنین واکنش رهبر انقلاب نسبت به «پروژه‌ی نفوذ دشمن» نیز به عنوان جمله سوم انتخاب شده است.

این سومین سال متوالی است که پاسخ رهبر انقلاب به تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی از سوی مردم به عنوان مهمترین جمله بیانات ایشان در سال انتخاب می‌شود. از نگاه مخاطبان در سال 93 جمله «ملت، عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌هاست»  و سال 92 نیز جمله «اگر غلطی از آنها [رژیم صهیونیستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد» مهمترین جملات سال بودند.

در نظرسنجی‌ای که از هفدهم تا بیست‌و‌پنجم اسفندماه توسط پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با موضوع مهمترین جمله سال رهبر انقلاب از دید کاربران برگزار شد، مردم، جملات گوناگونی را انتخاب کردند. بررسی مجموع حدود 12 هزار نظر و پیامک دریافت شده نشان میدهد سه جمله‌ی پرتکرار زیر در میان پاسخ‌ها، مهمترین جملات رهبر انقلاب از نظر کاربران در سال نود و چهار هستند:

سومین جمله: یکی از پرتکرار موضوعاتی که در بین نظرات مخاطبان مشاهده می‌شد موضوع «نفوذ» بود که اکثرا به جمله‌ای از بیانات رهبر انقلاب در اشاره داشت: «ملّت بزرگ ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد؛ نباید بگذاریم دوباره برگردد؛ نباید بگذاریم از در رفت، از پنجره برگردد؛ نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند.»

دومین جمله منتخب مخاطبان، هشدار رهبر انقلاب به تکرار ادبیات دشمن در داخل توسط عده‌ای و القای تقسیم‌بندی تندرو-میانه‌رو در داخل کشور بود: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم.»

و اما مهمترین جمله سال 94 از نظر مردم:

رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم که پس از پایان مذاکرات هسته‌ای بود در پاسخ به زیاده‌گویی سران رژیم صهیونیستی فرمودند: «بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا 25 سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از 25 سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا 25 سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند»

قانونگذاران آمریکایی طرح تحریم سپاه و شرکت ماهان را به سنا می‌برند


خبرگزاری فارس: قانونگذاران آمریکایی طرح تحریم سپاه و شرکت ماهان را به سنا می‌برند

قانونگذارن جمهوری‌خواه پنجشنبه طرحی به مجلس سنا ارائه می‌کنند که خواستار تحریم سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و شرکت هواپیمایی ماهان است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، 6 قانونگذار جمهوری‌خواه مجلس سنا، امروز پنجشنبه طرحی را برای تحریم ایران به این مجلس ارائه می‌کنند.

این طرح که «مارک کرک»، «مارکو روبیو»، «کلی آیوت»، «دن کوتس»، «کوری گاردنر» و «میچ مک‌کانل» حامیان اصلی آن هستند، ایران را به حمایت از «فعالیت‌های تروریستی» و نقض حقوق بشر متهم کرده و خواستار سخت‌تر کردن خروج ایران از فهرست کشورهای حامی تروریسم است.

پایگاه خبری هیل، مفاد این طرح موسوم به «قانون تحریم‌های تروریسم و حقوق بشر ایران» را به شرح زیر بیان کرده است:

1) وضع تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت هواپیمایی ماهان؛

2) قانونمند کردن ممنوعیت‌های کنونی دسترسی مستقیم و غیرمستقیم ایران به نظام مالی آمریکا و در عین حال تقویت و کارآمد کردن الزامات سخت‌گیرانه برای رئیس‌جمهوری آمریکا در حذف ایران یا کشورهای دیگر از فهرست کشورهای حامی تروریسم؛

3) وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر؛

بر اساس نوشته پایگاه هیل،سناتورهای آمریکایی در این طرح یادآوری کرده‌اند وضع تحریم علیه ایران به دلایل تروریسم، حقوق بشر و سایر دلایل غیرهسته‌ای مصداق نقض برجام محسوب نمی‌شود. 

مقام‌های کشورهای غربی در سال‌های گذشته ایران را به آنچه نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم می خوانند، متهم کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر رعایت موازین حقوق بشر و ارتقای آن، انگیزه‌ها وادعاهای غرب در این باره را سیاسی دانسته و همواره بر سیاست خود درباره مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تأکید کرده است.

فرماندهان ارتش آمریکا در کنگره:


موشک‌های پیشرفته ایران تهدیدی برای آمریکا هستند/تهران یکی از توانمندترین سامانه‌های دفاعی را خریداری کرده

خبرگزاری فارس: موشک‌های پیشرفته ایران تهدیدی برای آمریکا هستند/تهران یکی از توانمندترین سامانه‌های دفاعی را خریداری کرده

شماری از فرماندهان و مقامات ارشد پنتاگون روز چهارشنبه با حضور در مجلس نمایندگان از بودجه پیشنهادی برای سال 2017 دفاع کردند.

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفت نفر از فرماندهان و مقامات ارشد ارتش آمریکا روز چهارشنبه در نشستی به میزبانی کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کردند تا از بودجه سال 2017 وزارت دفاع این کشور دفاع کنند.

«دبورا جیمز» رئیس نیروی هوایی، «ری میبوس» رئیس نیروی دریایی، «مارک میلی» فرمانده ارتش، «پاتریک مورفی» سرپرست ریاست ارتش، «رابرت نلر» فرمانده تفنگداران دریایی، «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات‌های نیروی دریایی و «مارک ولش» فرمانده نیروی هوایی آمریکا مقامات ارشدی بودند که در این نشست حضور داشتند.

  ادامه مطلب ...