جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

ایران اقدامات یکجانبه آمریکا را با چالش جدی مواجه کرده است



غریب‌آبادی: ایران اقدامات یکجانبه آمریکا را با چالش جدی مواجه کرده است

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با «کارلوس هاتیوا» سفیر و نماینده دائم اکوادور و رئیس گروه ۷۷ کشور در حال توسعه دیدار و درخصوص موضوعات مختلف، رایزنی کرد.

در این دیدار، طرفین آخرین وضعیت روابط فیمابین، خصوصا همکاری‌های دو کشور در سطح سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و فعالیت‌های گروه ۷۷ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت و همکاری بیشتر با این گروه در جهت تحقق اهداف آن، بر نقش گروه ۷۷ در هدایت صحیح فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی، به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان بین‌المللی توسعه صنعتی و سازمان بین‌المللی مقابله با جرم و مواد مخدر در جهت منافع کشورهای در حال توسعه و ایجاد توازن در تصمیمات این سازمان‌ها، تاکید کرد.

خلبان ایرانی خلبان برتر مسابقات نظامی قزاقستان شد



خلبان ایرانی خلبان برتر مسابقات نظامی قزاقستان شد

 در پایان مسابقات بین المللی نظامی قزاقستان، تیم پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین تیم از نظر عملکرد حرفه‌ای، هماهنگی و سختکوشی انتخاب شد و سرگرد مهدی یعقوبی به عنوان برترین خلبان این دوره معرفی شد.

در رده بندی امتیازی این مسابقات تیم‌های قزاقستان، روسیه و بلاروس اول تا سوم شدند.

تیم پهپاد ایران که با پهپاد بومی و دست ساز سفیر الکتریکی در این مسابقات شرکت کرده بود، تمامی ماموریت‌ها ازجمله شناسایی اهداف در روز و شب تا عمق 40 کیلومتری، ارایه مختصات اهداف جهت هدایت آتش، هدایت ستون زرهی و خودرویی و ماموریت امداد و نجات را با موفقیت انجام داد.

رژیم صهیونیستی حریم هوایی و دریایی لبنان را نقض کرد



رژیم صهیونیستی حریم هوایی و دریایی لبنان را نقض کرد

 به نقل از خبرگزاری معا، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته حریم هوایی و دریایی جنوب لبنان را نقض کردند.

در این بیانیه آمده است: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از فراز شهرک رمیش وارد حریم هوایی جنوب لبنان شده و چندین ساعت بعد از پرواز بر فراز تمامی مناطق جنوبی از حریم کشور خارج شدند.

همچنین چند قایق متعلق به این رژیم از راس نافوره وارد محدوده ۲۹۶ و ۱۳۰ متری مرز لبنان شده و ۳۰ دقیقه حریم دریایی کشور را نقض کردند.

ارتش لبنان در این بیانیه تاکید کرد این نقض حریم‌های هوایی و دریایی متعدد از سوی رژیم صهیونیستی را با هماهنگی نیرو‌های موقت سازمان ملل در بیروت پیگیری می‌کند.

غبارروبی مضجع مطهر حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب



غبارروبی مضجع مطهر حضرت امام رضا (علیه‌السلام) با حضور رهبر انقلاب

 همزمان با ماه ذی‌القعده و ایام زیارت مخصوص رضوی، مراسم غبارروبی مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، صبح روز (پنجشنبه) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در مراسم غبارروبی صبح روز که با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد، مراجع تقلید آیات عظام مکارم شیرازی و وحیدخراسانی، و آیت‌الله مصباح یزدی، به همراه جمعی از علما، مسئولین و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان خراسان نیز حضور داشتند.

لبیک کاربران به پیام رهبر انقلاب با هشتگ #به_همه_بگویید +تصاویر



کاربران درخواست رهبری را با هشتگ به همه بگویید لبیک گفتند+ تصاویر

 در جدیدترین شماره نشریه "خط حزب الله" متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای مطلبی با عنوان " به همه بگویید" در رابطه با پاسخ رهبری درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به آینده آمده است:

اخیراً جمعی از فعالان فرهنگی خارج از کشور، دیداری با رهبر انقلاب داشتند که در خلال آن یکی از حضار، دغدغه و نگرانی علاقه‌مندان به انقلاب در آن سوی مرزها را از آینده بیان کرد. رهبر انقلاب در پاسخ به نگرانی این شخص فرمودند: "نسبت به اوضاع ما اصلاً نگران نباشند، هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید".

کاربران فضای مجازی هم با انتشار هشتگ #به _همه_ بگویید در تلاشند این سخن رهبری را به گوش جهانیان برسانند و  به منافقان، سلطنت‌طلبان، آمریکا و حامیانش بگویند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.