جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

هشدار به دریادارهای امریکایی

کروزهای هواپایه ایرانی زنگ خطری برای رزم‌ناوهای آمریکایی

از آنجا که حضور کشورهای فرامنطقه‌ای و به‌ویژه آمریکا در خلیج فارس برای ملت‌های منطقه و به‌ویژه ایران تهدید محسوب می‌شود، نیروهای مسلح کشورمان با بهره‌گیری از انواع تسلیحات پیشرفته بومی از جمله موشک‌های کروز دریایی و همچنین استفاده از تاکتیک‌های ترکیبی در ارتقاء این موشک‌ها و نصب آن‌ها بر روی جنگنده‌ها زنگ خطر را برای انواع رزم‌ناوها و شناورهای فوق سنگین قدرت‌های فرامنطقه‌ای به صدا در آورده‌اند.
کروزهای هواپایه ایرانی زنگ خطری برای رزم‌ناوهای آمریکایی
موشک کروز طیف گسترده‌ای از وسایل پرنده‌ای را با ابعاد گوناگون در بر می‌گیرد که مختصات عملیاتی آن‌ها نسبت به هم متفاوت و متنوع است. ویژگی‌های کارکردی متفاوت این موشک‌ها شامل سرعت، ارتفاع پروازی و حتی قابلیت نفوذ در سامانه‌های دفاعی دشمن از مهمترین تمایزات این گونه پرنده‌های انتحاری است.

  ادامه مطلب ...

تبعیض و بی‌عدالتی در آمریکا + نمودار و عکس

در دهه اول قرن 21، دولت قدرال آمریکا حدود یک تریلیون دلار قرض گرفته است تا کسر بودجه ناشی از بخشش‌های مالیاتی خانواده‌های با درآمد سالانه بیش از 250هزار دلار را تامین کند.
30 حقیقت درباره تبعیض و بی‌عدالتی در آمریکا + نمودار و عکس

رقابت‌های ریاست جمهوری در آمریکا روز به روز داغ‌تر می‌شود و شخصیت‌های مهمی که برای رسیدن به نامزدی نهایی حزب خود تلاش می‌کنند، برای کوبیدن رقبا به تمام حربه‌های ممکن چنگ می‌زنند. در این میان اما یک موضوع بسیار حیاتی چندان جایگاهی در بحث‌ها و سخنرانی‌های نامزدها ندارد: نابرابری روزافزرون اقتصادی در جامعه آمریکا.
 

در این میان، گاهی هیلاری کلینتون، بخت اول دموکرات‌ها به طور کلی اشاراتی به موضوع می‌کند و از نیاز به تلاش برای حل موضوع سخن می‌گوید. اما رقیب اصلی او در حزب دموکرات، برنی سندرز، صریح‌ترین و شجاعانه‌ترین اظهارنظرها را درباره سطح ترسناک نابرابری و بی‌عدالتی اقتصادی در جامعه امروز آمریکا ابراز می‌کند.
 
آیا نابرابری و بی عدالتی در آمریکا، ساخته تبلیغات جمهوری اسلامی است؟

سندرز در سخنرانی 4 جولای 2015 خود به مناسبت روز استقلال آمریکا در شهر «واوکی»

  ادامه مطلب ...

حاشیه‌های دیدار جمعی از خانواده‌های شهیدان مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب از عبایی که جا ماند تا پرواز به بهشت+تصاویر

ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها فرصت خوبی است برای یاد کردن از شهیدانی که این روزها دوباره فضای زندگی ایرانیان را به عطر شورانگیز شهادت معطّر کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: از عبایی که جا ماند تا پرواز به بهشت+تصاویر

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،‌ ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها فرصت خوبی است برای یاد کردن از شهیدانی که این روزها دوباره فضای زندگی ایرانیان را به عطر شورانگیز شهادت معطّر کرده‌اند. شهیدانی که «حقیقتاً حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند. (بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 5/بهمن/94)» تمام این شهیدان یک صفت مشترک دارند: "شهید مدافع حرم" امتیازی که آنان را متمایز کرده است: «اگر اینها نمی‌رفتند و دفاع نمی‌کردند، امروز دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را با خاک یکسان کرده بودند، سامرا را با خاک یکسان کرده بودند و اگر دست‌شان می‌رسید کاظمین و نجف و کربلا را هم با خاک یکسان می‌کردند.(بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 7/دی/94)»

اما فقط دفاع از حرم نیست که به آنها جلوه دیگری داده، امتیاز دیگرشان کوتاه کردن دست متجاوزان از خاک ایران اسلامی است؛ آن هم نه در مرزهای کشور که کیلومترها دورتر از آن، و دفاع از کشور، دین و انقلاب اسلامی است؛ شهیدان مدافع حرم «با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور. اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و در بقیه استانها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم. در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی فدا کردند. (بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 5/بهمن/94)»

  ادامه مطلب ...