جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

کشورهای تحریم‌کننده دوحه از مواضعشان عقب‌نشینی کردند!



 اساس یک گزارش، ۴ کشور تحریم‌کننده قطر از دوحه خواستند که شش شرط جدید این کشور‌ها را اجرایی کند.

کشورهای تحریم‌کننده دوحه از مواضعشان عقب‌نشینی کردند!/ کاهش شرط‌های محاصره‌کنندگان قطر به 6 شرط

  ادامه مطلب ...

جزییات حادثه تیراندازی در آبیک قزوین اعلام شد

 

به دنبال حادثه تیراندازی در پادگان آبیک قزوین، رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.


   به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم علی سامانی رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش ضمن ابراز تأسف، تسلیت و همدردی با خانواده‌های سربازان داغدیده و همچنین مجروحان حادثه اخیر پادگان آبیک قزوین، ادامه مطلب ...

باکو راه‌آهن و ترمینال‌های باری آستارای ایران را اجاره می‌کند



امضای قرارداد راه آهن بین روسیه و آذربایجان

رئیس سازمان راه آهن جمهوری آذربایجان اعلام کرد باکو خط آهن یک کیلومتر و ۴۰۰ متری آستارای ایران را به مدت ۱۵ سال و چهار ترمینال باری را به مدت ۲۵ سال به اجاره خود درمی‌آورد.

  ادامه مطلب ...

قطعنامه ۵۹۸ چگونه امضا شد؟


پذیرش قطعنامه 598 هرچند به معنای پذیرش آتش‌بس از سوی ایران بود، اما رژیم عراق بار دیگر به خاک ایران تجاوز کرد.

قطعنامه ۵۹۸ چگونه امضا شد؟

 
   با پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظام مردمسالار جمهوری اسلامی،کشورهای متخاصمی که تا سال 56 خود را شریک استراتژیک ایران می‌دانستند به واقع صورت واقعی خود را نشان دادند.

امریکایی‌ها حد فاصل تیر ماه تا شهریور 59 برنامه‌ای مدون را برای حمله نظامی به ایران با عاملیت رژیم بعث و شخص صدام برنامه‌ریزی کردند و نتیجه آن آغاز جنگ تحمیلی از تاریخ 31 شهریور 59 بود.

  ادامه مطلب ...

وزیر دفاع قطر از احتمال وقوع کودتا در این کشور خبر داد



وزیر دفاع قطر از احتمال وقوع کودتا در این کشور خبر داد

 به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر، ضمن اشاره به احتمال کودتا در این کشور گفت پایگاه نظامی ترکیه در قطر موضوعی مرتبط با روابط دو کشور دارای حق حاکمیت ملی است و هیچکس حق ندارد تعطیلی این پایگاه نظامی را در قطر خواستار شود.

او در پاسخ به پرسشی درباره کودتای نافرجام ۱۵ ژوییه در ترکیه و احتمال وقوعکودتا در قطر گفت: ما هنگام وقوع کودتای ۱۵ ژوییه اوضاع را در ترکیه از نزدیک دنبال می‌کردیم. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی (امیر قطر) آن روز نخستین کسی بود که با رئیس جمهور رجب طیب اردوغان تلفنی تماس گرفت.

وزیر دفاع قطر افزود: بر این باورم که ممکن است نوبت قطر نیز فرارسد؛ زیرا ترکیه و قطر موضع مشترکی در جهت حمایت از انسان‌های مظلوم در جهان دارند. با توجه به این موضوع ممکن است قطر هدف بعدی باشد.