جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

گزارش فارس از مراسم ترحیم فرج الله سلحشور

پناهیان: برخی در خدمت به کفر، دین را مسخره می‌کنند/ از مداحی حدادیان تاحضور رئیس رسانه‌ملی

خبرگزاری فارس: پناهیان: برخی در خدمت به کفر، دین را مسخره می‌کنند/ از مداحی حدادیان تاحضور رئیس رسانه‌ملی

مراسم ختم خالق سریال «یوسف پیامبر» در امامزاده باغ فیض با حضور شخصیت‌های سیاسی، مدیران و چهره‌های فرهنگی و هنری در حال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مراسم ختم خالق سریال «یوسف پیامبر» در امامزاده باغ فیض با اجرای یراقبافان و ذکر مرثیه امین مقدم و ذکر مصیبت حاج  سعید حدادیان در حال برگزار شد.
این مراسم از ساعت 3 بعدازظهر با قرائت کلام الله مجید آغاز شد و بتدریج شخصیت ها و چهره های شاخص فرهنگی،سیاسی و اجتماعی در حال در مراسم حضور پیدا کردند.



  

در این مراسم که فرزندان رهبر معظم انقلاب نیز در آن حضور داشتند چهره‌هایی چون: مهدی فرجی مدیر سابق شبکه اول سیما، جعفر دهقان، روح الله شمقدری، سردار آجرلو، مهدی فرج پور، حمید بهمنی، سردار جباری فرمانده سپاه ولی امر، عباس سلیمی نمین، محسن علی اکبری، محمد کاسبی، میثم مطیعی، مهدی سجاد چی، علی غفاری، محمد صدری، اصغر آبخضر، سید محمدرضا قاسم تبار از مدیران شیک قرآن، سردار شیرازی، حجت الاسلام پناهیان، محمود گبرلو، علی اکبر صالحی، فرهاد بشارتی، اکبر حر، وحید دستیار ویژه رهبری، حاج سعید حدادیان، سردار گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه تهران،حجت الاسلام کلامی، حجت الاسلام داود رسولیان، محمد داوودی فیلمساز و داور جشنواره فجر، سردار بیگدلی معاون امنیت دفاعی سپاه تهران، یوسف مرادیان بازیگر، محسن مومنی شریف، شفیع آقامحمدیان، علیرضا تابش مدیر عامل فارابی، مسعود احمدیان، عطاالله سلمانیان، میرزمانی مدیر سابق مرکز موسیقی حوزه، محمد مهدی حیدریان، سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد،سیروس حسن پور، آیت الله قرهی، آیت الله قاسم مقامی، قائم مقامی، حشمت آرمیده، حبیب احمدزاده، سید احمد میرعلایی، جواد شمقدری ، شاهمرادی زاده، اکبر نبوی، سید یوسف تیموری، عبدالرضا هلالی، دکتر مجید شاه حسینی، شهریار بحرانی، حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اصغر پورهاجریان،رضا توکلی، حجت الاسلام علی اکبر طاهری، گلعلی بابایی
حجت الاسلام محمدی رییس اوقاف، حجت الاسلام روح الله حسینیان، سردار کاظمینی فرمانده سپاه تهران، علی اصغر پورمحمدی، حاج حسین محمدی، سردار علی فضلی، حاج نریمان پناهی و علیرضا رضاداد در مراسم حضور یافتند و مراسم با مداحی حاج سعید حدادیان و حاج اصغر کلامی شور و حال حسینی گرفت.

پس از گذشت یکساعت از آغاز مراسم همچنان بر حضور مردم در مراسم افزوده می‌شد، هنوز خاطره آثار زیبا و قرآنی فرج الله سلحشور در ذهن مردم جای دارد، چهره‌های سیاسی و فرهنگی نیز با حضور در مراسم به خانواده کارگردان سینما و تلویزیون کشور تسلیت گفته و ارادت خود را به آثار ارزشمند وی نشان می‌دهند.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب نیز توسط یراقبافان مجری برنامه قرائت شد.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت هنرمند برجسته و متعهّد مرحوم آقای فرج‌الله سلحشور را به خاندان گرامی و همه‌ی بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. آثار پر آوازه و ماندگار این هنرمند با ایمان که مرزهای کشور را درنوردیده و مایه‌ی آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملتهای دیگر کشورها گشت، بی‌گمان در شمار حسنات بازمانده از وی و موجب اجر الهی و نام نیک مردمی ایشان خواهد بود ان‌شاء الله.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علوّ درجه برای آن فقید سعید و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۸/ اسفند ماه/ ۱۳۹۴


در ادامه مراسم حجت الاسلام پناهیان با ذکر این نکته که  مرحوم سلحشور معتقد بود هنرمند باید از خداوند حرف بزند نه خودش، گفت: سلحشور معتقد بود برای آنکه اثر هنری بیمارکننده نباشد باید به قران پناه برد، مرحوم سلحشور یک یادگاری برای اندیشه ما باقی گذاشت. او کار هنری خود را از مسجد شروع کرد و این یک حسن است،او یک هنرمند مسجدی بود، سلحشور کار هنری را از یک خاستگاه مذهبی شروع کرد و مذهبی باقی ماند، خیلی ها مذهبی شروع کردند اما مذهبی باقی نماندند و الان در خدمت کفر به بهترین شکل دین را مسخره می کنند
حجت الاسلام پناهیان در ادامه گفت: باید مطالعه شود که چرا سلحشور مذهبی باقی ماند اما دوستان و اطرافیان او مذهبی باقی نماندند، به اعتقاد من حب اهل بیت و روضه حضرت عباس او را مذهبی نگه داشت، سلحشور هرچه پیش رفت قرآنی تر شد و در دو دهه آخر عمرش انسش با قرآن بیشتر شد.
ایشان تصریح کرده بودند که من را در قطعه هنرمندان دفن نکنید، شما باور میکنید کسی هنرمند باشد اما زیبایی قران را باور نکند؟ همانطور که نمی توانید باور کنید کسی اهل معماری باشد و اهل خط نباشد، مگر می‌شود کسی اهل سینما باشد و اهل قرآن نباشد، سینما سلحشور را قرآنی کرد، اگر سینماگری قرآنی نباشد باید شک کرد. سلحشور آنقدر در خصوص قصص قرآنی زیبا حرف می‌زد که حتی از متخصصان بهتر بود، هنر باعث شده بود تا درباره آیات قرآن تفکر کند.
خداوند متعال در قرآن کریم زاویه دوربین دارد، خداوند در قرآن به تدوین پرداخته است وقتی صحنه‌ها را ترکیب و تقطیع می‌کند متوجه می شویم اتفاقاتی شبیه فیلم و سینما در تناسبات قرآن رخ داده و این برای هنرمند زیبا است. چطور می‌شود هنرمند با قرآن انس نداشته باشد و چطور می شود هنرمندی با قرآن مانوس نباشد، ما اهل علم و فقهی داریم که با قران آشنا نیستند در حالیکه به هریک از ما توصیه شده در روز چند مرتبه قران تلاوت کنیم.
سلحشور خودش را با قرآن جاودان کرد پیش از آنکه بخواهد با هنر جاودانه شود
سلحشور پس از اولین کار قرآنی، قرآنی باقی ماند و دیگر متخصص کارهای قرآنی شده بود، او یکی از آرزوهای بلند حضرت امام(ره) را انجام داد و مخاطب کارش جهان اسلام بود
پناهیان افزود: چند وقت قبل در مالزی دیدم حضرت یوسف را پخش می‌کنند و مخاطبینی از همه ادیان از این اثر استقبال کردند، ما بیاندیشیم که هر کار هنری چقدر در منطقه مخاطب دارد و ایشان اینکار را کرد و خوشابه سعادتش، امیدوارم خدواند زحمات او را قبول کند.

در پایان مراسم ترحیم فرج الله سلحشور در امامزاده باغ فیض تهران ضمن قرائت پیام آیت الله جنتی، حاضران با حضور بر مزار این کارگردان فقید ضمن قرائت فاتحه برای وی طلب آمرزش کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.