جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

پاسخ کوبنده رهبر انقلاب در خصوص حکم شرعی اختلاف افکنی بین شیعه و سنی



پاسخ کوبنده رهبر انقلاب در خصوص حکم شرعی اختلاف افکنی بین شیعه و سنی + فیلم

 مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود با اشاره به حفظ اتحاد مسلمین جهان، بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرده‌اند، موضوعی اساسی و مهم که از دیرباز یکی از راه‌های نفوذ دشمن بر مسلمین بوده و اهمیت آن در تمامی دوره‌های تاریخی به خوبی حس می‌شود.

تاکیدی که بطور قطع برگرفته از کلام نافذ و بصیرانه مولای متقیان،امیرالمؤمنین علی (ع) در گنجینه‌ گهربار نهج‌البلاغه است: پس بنگرید به آخر کارشان «قوم بنی اسرائیل» آن هنگام که بین آنها تفرقه افتاد، و مهربانی و الفت ها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراکنده گشتند و با هم جنگیدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها برکند و فراوانی نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقی مانده، سرگذشت آنان است تا مایه عبرت، عبرت گیرندگان شود.

بیانات سال 88 مقام معظم رهبری در جمع مردم سنندج است که در آن رهبر انقلاب با بیانی آشکار و رسا، حکم شرعی برهم زدن وحدت شیعه و سنی را اینگونه بیان می‌کنند: افرادی هستند که به بهانه مذهب، وحدت ملی ما را برهم می‌زنند، کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد. این افراد مزدور دشمند، چه شیعه باشند چه سنی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.