جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

سامانه اس ۳۰۰ در مدار عملیاتی قرار گرفت


 ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به تشریح دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر پرداخت.
وی در ابتدای این برنامه در خصوص ویژگیهای شخصیتی شهیدصیاد شیرازی  اظهار داشت: زمانیکه روح،  بزرگ و متعالی شود، جسم در جهت خواسته های روح به زحمت می افتد و این ثمره یک روح بزرگ است که انسان دیگران را به خود ترجیح می دهد

  

امیر سرتیپ پوردستان در حوزه دستاوردهای ارتش در حوزه های مختلف نیز اظهار داشت: در حوزه رزم زمینی بر سلاح های تک تیرانداز کارهای زیادی انجام دادیم ‌ در حوزه نیروی دریایی نیز بازسازی و بهینه سازی ناوچه ها و زیرسطحی ها را دستور کار داریم .

وی ادامه داد: همچنین در حوزه پدافند هوایی کارهای زیادی انجام شدن و انواع رادارها طراحی شده است ضمن اینکه رادار ویژه ای طراحی شده که اگر هواپیمایی خود را به سطح زمین و یا دریا بچسباند قابلیت رصد آن وجود خواهد داشت. 

امیر سرتیپ پور دستان در پاسخ به سوال دیگری پیرامون بهبود وضعیت معیشت پرسنل ارتش اظهار داشت: سال گذشته کارهایی در مجموعه ارتش شروع شد، از سرلشکر باقری حقیقتا قدردانی می کنم زیرا بعد از انتصاب ایشان در خصوص ترمیم حقوق ها حرکت گسترده ای را شاهد بودیم.

برای سال 96 ارتقاء و ترمیم حقوق شاغلین و بازنشستگان ارتش را شاهد خواهیم بود



وی با اشاره به اینکه با تلاش مجموعه ستاد ارتش حقوق کارکنان وظیفه و پایه ترمیم شد افزود: برای سال 96 ارتقاء و ترمیم حقوق شاغلین و بازنشستگان ارتش را شاهد خواهیم بود.

مشکل مسکن چند ده هزار نفر  در سال 96 حل خواهد شد


 جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه، مشکل مسکن چند ده هزار نفر در سال96 حل خواهد شد گفت: این در حالی است که 100 تعاونی مسکن فعال داریم که درگیر مشکلات مالی هستند اما برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلات مالی و حقوقی آنها برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمامی چون چیتگر، شهید بهشتی و غیره  افزود: پروژه های نیمه تمام از سال گذشته به اجرا در آمدند  و روز شمار معکوس را زده ایم تا کار به اتمام برسد. 

 امیر سرتیپ پور دستان با اشاره به اینکه در حوزه مسکن مهر جلسات خوبی با وزیر مسکن داشتیم خاطرنشان کرد: به دانشجویان افسری مسکن مهر را با  مبالغ پایین واگذار کردیم.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به برنامه های تعریف شده برای بانک حکمت ایرانیان گفت: مطالعات اولیه بر روی کارت اعتباری انجام شده تا این کارت در کنار  حقوق داده شود  و مبالغ این کارت3 و 5 میلیون خواهد بود. 
 
ارتش در تمامی بلایای طبیعی یکی از اولین یگان هایی خواهد بود که به پای کار می آید
امیر سرتیپ پوردستان تاکید کرد: برای ارتقاء ظرفیت های دفاعی از همه مولفه هایی که در دنیا وجود دارد و امکان دسترسی به آن ها را داریم استفاده خواهیم کرد ( نمونه آن سامانه اس ۳۰۰ است که تست گرم آن انجام شده و در مدار عملیاتی قرار گرفته است) اما استفاده از سلاح های هسته ای، شیمیایی و میکروبی خطوط قرمز ما هستند. 
 
رزمایش در ارتش جمهوری اسلامی ایران از نان شب برای ما واجب تر است
میر سرتیپ پور دستان با اشاره به اینکه، در سال 93  داعش در زمان کوتاهی از استان الانبار به استان دیاله می آید و یک قدم به خانقین و نزدیک قصر شیرین و نفت شهر ما گفت:  بنای اینها این بود که ما را  درگیر کنند اما حضور نیروهای مسلح و اقتدار و توانشان سبب عقب نشینی داعش شد.

امیر سرتیپ پور دستان ادامه داد: آنها الان به افغانستان آمدند و خیلی تلاش می کنند که خودشان را به مرزهای ما نزدیک کنند و این یک خطر بالقوه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.