جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

امروز امیدواری برای پایان یافتن جنگ در سوریه بیشتر از سالهای گذشته است

 
   به نقل از خبرگزاری سوری سانا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه کرواتی "وسرنجی لیست" از پیشرفت های محوری در مسأله مبارزه با تروریسم گفت و اعلام کرد امروز امیدها برای پایان یافتن جنگ سوریه به نسبت سال های گذشته بیشتر شده است.
 
 
وی گفت: می توان به پایان دادن جنگ سوریه از دو مسیر عملی اقدام کرد؛ نخست مبارزه با تروریسم و دوم آشتی با تمامی افرادی که خواهان بر زمین گذاشتن سلاح‌هایشان و بازگشت به آغوش میهن هستند. این دو محور شاهد پیشرفت‌هایی بوده است و به همین خاطر می گویم امیدها برای پایان دادن به جنگ سوریه به نسبت سالهای گذشته بیشتر شده است.
 
 
وی همچنین اعلام کرد بیشتر سوری ها فدرالیسم را قبول نمی کنند؛ چرا که این مسأله مقدمه‌ای برای تقسیم شدن کشور است و هیچ توجیهی نیز برای فدرالیسم وجود ندارد.
 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد برخی از مسئولان غربی و در صدر آنها، رئیس جمهور سابق آمریکا باراک اوباما گفته اند "مخالف میانه رو" تنها خیال و توهم است. این مسأله به منزله اعترافی از سوی آنهاست.
 
رئیس جمهور سوریه همچنین گفت: تروریسم تنها با جنگ سوریه آغاز نشد، بلکه به شکل هایی دیگر در جهان وجود دارد و با جنگ های مختلف در خاورمیانه ادامه می یابد. کشورهای غربی که علیه تروریسم اعلام جنگ کرده اند، همچنان از تروریسم حمایت می کنند. آنها با تروریسم مبارزه نمی کنند و آنچه بر زبان می رانند، تنها برای مصرف داخلی است.
 
 
بشار اسد همچنین تصریح کرد: کشورهای غربی از تروریسم به عنوان برگی در طرح های سیاسی خود استفاده می کنند.
 
رئیس جمهور سوریه در ادامه افزود: افکار عمومی در کشورهای غربی تغییر کرده است؛ چرا که نمی توان دروغی را برای 6 سال تکرار کرد. افکار عمومی در اروپا در حال فهمیدن این مسأله است که رسانه ها و سیاسیون به آنها دروغ می گویند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.