جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

مراسم گرامیداشت پدر شهید نصر اصفهانی برگزار می شود

 

مراسم گرامیداشت مرحوم تقی نصر اصفهانی، پدر شهید امیر سرلشکر محمد جعفر نصر اصفهانی که پس از یک دوره بیماری به رحمت اللهی پیوست؛ روز جمعه مورخه22/5/95 در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم گرامیداشت مرحوم تقی نصر اصفهانی پدر بزرگوار شهید امیر سرلشکر محمد جعفر نصر اصفهانی در روز جمعه مورخه 22/5/1395 در مسجد اعظم منار جنبان اصفهان برگزار می شود.

مرحوم تقی نصر اصفهانی چهار روز پبش پس از یک دوره بیماری به رحمت الهی پیوست.

از این پدر ساده زیست و با خدا، سه پسر و چهار دختر به یادگار مانده است.

گفتنی است شهید محمد جعفر نصراصفهانی، در روز دهم شهریورماه 1339درخانواده ای متدین پا به عرصه گیتی نهاد و پس از اخذ دیپلم متوسطه به خدمت سربازی اعزام و پس ازطی دوره آموزشی اولیه در مرکزآموزشی بیرجند به گروه 44 توپخانه اصفهان منتقل شد. او در این گروه باتوجه به روحیه مذهبی و انقلابی که داشت در فعالیت های انجمن اسلامی مرکز آموزش توپخانه شرکت و در این فعالیت ها با شهید صیاد شیرازی آشنای شد.

با شروع جنگ در سال 1359، در همان ماه های اول به اتفاق چند نفر دیگر داوطلبانه تقاضای اعزام به جبهه نمود و در روزهای اول حضور درمنطقه عملیاتی، در جبهه سوسنگرد مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

شهید نصر اصفهانی در سال 1367 در یک عملیات رزمی درمنطقه مریوان و پنجوین عراق به شدت مجروح و در همین زمان به واسطه تک شیمیایی دشمن بعثی دچار مجروحیت شیمیایی نیز گردید.

در سال 1375 حال عمومی وی به واسطه مجروحیت وآلودگی شیمیایی از گذشته مجدداَ به وخامت گذاشت و بعد ازمدتی بستری شدن در بیمارستان و منزل و تحمل درد و رنج فراوان در روز 19 آبان ماه سال 75 13 روح ملکوتی اش به لقاءالله و به خیل عظیم شهدا و مجاهدان راه اسلام پیوست.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران درگذشت پدر بزرگوار شهید نصر اصفهانی را به عموم کارکنان ارتش و خانواده نصر اصفهانی تسلیت گفته و از خداوند منان می خواهد روح ایشان با فرزند شهیدش محشور گردد. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.