جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

دریادار سیاری: اجازه دست‌درازی به دشمن نمی‌دهیم/ اسکورت ۳۰۰۰ نفتکش و کشتی تجاری


http://aja.ir/portal/Picture/

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اسکورت سه‌هزار نفتکش و کشتی تجاری طی شش سال اخیر خبر داد و گفت: به دشمن اجازه دست‌درازی به منافع و منابع ایران را نمی‌دهیم.  فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اسکورت سه‌هزار نفتکش و کشتی تجاری طی شش سال اخیر خبر داد و گفت: به دشمن اجازه دست‌درازی به منافع و منابع ایران را نمی‌دهیم.

  


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با اسکورت کشتی‌های نفتکش اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس دشمن می‌خواست صادرات نفت خام ما را تعطیل کند و راهکار آنها برای این اقدام این بود که از ورود و خروج نفتکش‌ها به جزیره خارگ جلوگیری کنند.

سیاری اضافه کرد: دشمن برای دستیابی به این هدف، از طریق هوا کل توان خود را به کار گرفت و با استفاده از فرودگاه‌های برخی از کشورها که به او کمک می‌کردند تمام تلاشش را انجام داد که این آسیب را به اقتصاد ما وارد کند.

وی بیان کرد: با همت بلند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستیم در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفتکش را به مقصد جزیره خارگ و بندر امام اسکورت کنیم تا چرخه اقتصاد مملکت بچرخد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: فرمانده کل قوا هم تاکید دارند به مردم بگوییم که یکی از نتایج عملیات‌های نیروی دریایی این است که اقتصاد کشور سالم مانده است و این در حالی محقق شده است که دشمن از تمام توان خود برای نابودی اقتصادی ما استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: امروز هم با توجه به ناامنی که در خلیج عدن به‌وجود آمده است بحث اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در حال انجام است و از شش سال گذشته تاکنون موفق شدیم سه هزار کشتی تجاری و نفتکش را از دست دزدان دریایی عبور دهیم و سالم به مقصد برسانیم.

سیاری در ارتباط با حضور در جزیره خارگ نیز گفت: در این جزیره حضور یافتیم تا هم عرض خداقوتی به نیروهای فعال در جزیره داشته باشیم و هم تجدید دیداری با همرزمانی که در این جزیره مشغول انجام وظیفه هستند داشته باشیم.

وی با اشاره به موقعیت حساس و استراتژیک جزیره خارگ، افزود: در دوران دفاع مقدس افتخار خدمت در این منطقه را داشته‌ام و با تلاش همه رزمندگان توانستیم امنیت را در این جزیره تامین کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: افرادی که در این جزیره استراتژیک خدمت می‌کنند وظیفه سنگینی در زمینه حفاظت و حراست دارند و با اقتدار کامل در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی در این جزیره خلق شد و مقاومت خوبی شکل گرفت و توانستیم جزیره خارگ که تنها محل صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران بود را با اقتدار حفظ کنیم.

سیاری بیان کرد: به دنیا ثابت کردیم که در مقابل دشمن برای دفاع از منابع و منافعمان می‌ایستیم و جواب می‌دهیم و این طور نیست که بتوانند نسبت به منافع و منابع ما دست‌درازی کنند.

وی تصریح کرد: در عرصه دریاها این آمادگی وجود دارد که هر اتفاقی که در هر جای دریا رخ دهد با همان اقتدار و توانمندی جواب دشمن را بدهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.