جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

جانشین فرمانده کل ارتش:رمز جاودانگی شهید صیاد شیرازی برای خدا بودن و خدایی عمل کردن است

 

1395/1/21 شنبه


امیرسرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی در هفدهمین یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی در زنجان گفت: رمز جاودانگی شهید صیاد شیرازی برای خدا بودن و خدایی عمل کردن است.

 

امیرسرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی در هفدهمین یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی که در مسجد چهارده معصوم زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح استان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح فقط و فقط گوش به فرمان فرمانده کل قوا (رهبر معظم انقلاب) هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح، خدمت به ملت را بزرگترین افتخار و مدال برای خود می دانند، اظهارکرد: امروز نظام سلطه به سردمداری آمریکای جنایتکار، پیشرفته ترین و مدرن ترین دزد و چپاولگر تاریخ است و اگر روزی برج و باروی ایران را ضعیف ببیند برای به سلطه کشیدن کشور و ملت حتی یک روز هم صبر نخواهند کرد.

 

امیر سرتیپ موسوی با اشاره به اینکه واقعیت دنیای امروز این است که فناوری در پناه چرخش شنی تانک ها و غرش توپ ها اجازه رشد می یابد، افزود: زیر چتر حمایت حرکت ناوها و غرش هواپیماها زمینه دسترسی به اهداف فرهنگی و اجتماعی فراهم می شود و این غرش موشک هاست که فرصت می دهد تا دیپلماسی پیشرفت کرده و موفق شود.

وی تصریح کرد: این ایستادگی، مقاومت و آمادگی بسیج و ملت بزرگ ایران و در پیشاپیش آن نیروهای مسلح است که اجازه می دهد چرخ های اقتصاد به نفع کشور بچرخد.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز تهدیدهای دشمنان علیه ایران همه جانبه است و در واقع حوزه های مختلف اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فناوری و زیست محیطی را شامل می شود پس باید دفاع و بازدارندگی ها نیز همه جانبه باشد.

امیر سرتیپ موسوی با بیان اینکه این تهدیدها به صورت خطی، رشته ای و کنار هم نیستند بلکه پیچیده و مثل تار و پود در هم تنیده اند و گاهی فرصت ها و تهدیدها با هم مخلوط هستند افزود: تهدید دشمنان علیه ایران، یک موضوع فرعی نیست بلکه آنان اصل، ریشه و تمامیت کشور و نظام جمهوری اسلامی را نشانه رفته اند.

وی تصریح کرد: در دفاع و بازدارندگی همه جانبه فقط در کنار هم بودن کفایت نمی کند بلکه برای مبارزه و مقابله با تهدید دشمنان باید همانند تار و پود و به صورت به هم تنیده و یکپارچه عمل کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زنجانی ها با تقدیم سه هزار شهید و هفت هزار جانباز از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و در عملیات های بزرگ به عنوان خط شکن و غواص، حماسه های جاوید و ماندگار خلق کردند.

امیر سرتیپ موسوی به یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: از زمان شهادت صیاد شیرازی تاکنون همه ساله این مراسم در سطح کشور برپا می شود تا به درستی ابعاد شخصیتی و ویژگی های این شهید والامقام تبیین شود.

وی با بیان اینکه سخن گفتن در خصوص این شهید در واقع سخن از یک شاگرد ممتاز مکتب اسلام و قرآن است اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی یک شخصیت و الگوی اخلاقی بودند و تکرار مطالب مربوط به این شهید هرگز ملال آور نیست بلکه همواره پسندیده، نیکو، ذکر و تفکر است.

امیرسرتیپ موسوی افزود: رمز جاودانگی شهید صیاد شیرازی در خدایی بودن، با خدا بودن، برای خدا بودن و خدایی و تکلیفی عمل کردن است و از ویژگی های برجسته این شهید مبارزه با نفس و حرکت به طرف سیر و سلوک بود و ارادت خاصی به آقا امام زمان داشت و از منتظران واقعی این حضرت بود که دشمنان او را برنتافتند و در نتیجه 17 سال پیش به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.