جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

گزارش ویژه فارس از آخرین وضعیت شهر آزادشده تدمر

آزادی ۱۷۵ کیلومتر با پاکسازی تدمر/ میدان نفتی الهیل در نوبت آزادسازی قرار گرفت

خبرگزاری فارس: آزادی ۱۷۵ کیلومتر با پاکسازی تدمر/ میدان نفتی الهیل در نوبت آزادسازی قرار گرفت

آزادی شهر تاریخی «تدمر»، میدان نفتی الهیل را در نوبت آزادسازی قرار داد به طوری که با آزادی دو منطقه در شمال تدمر، راه برای قطع مسیر داعش از دیرالزور به رقه فراهم می‌شود.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ؛

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب‌الله پس از ورود به مرکز شهر تدمر اقدام به تثبیت مواضع خود در شهر کردند و همزمان یگان‌های مهندسی در حال خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده هستند.


 


آخرین خبرها حاکیست بخش‌هایی از شهر تدمر از جمله مناطق شرقی هم چنان آلوده به تله های انفجاری است و نیروهای ارتش خانه به خانه در حال پاکسازی منطقه هستند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با گروه «بین‌الملل فارس» از فرار عناصر تروریستی داعش به استان دیرالزور و بیابان‌های شرقی حمص خبر داد و اضافه کرد: این احتمال وجود دارد انتحاری‌های داعش در برخی مناطق شهر مخفی شده باشند و نیروهای سوری با درک این مسئله عملیات را تا پاکسازی کامل شهر ادامه می‌دهند.

فرودگاه امن است/ 56 نیروی ارتش به شهادت رسیدند

وی تصریح کرد: فرودگاه شهر تدمر که در جنوب شرق شهر قرار دارد از وجود تروریست‌های داعشی خالی شده و نیروهای ارتش سوریه در حال خنثی‌سازی صدها بمب کار گذاشته شده در حومه فرودگاه هستند.

این منبع میدانی با بیان این که آرامش بر شهر تدمر حاکم شده است، به «بین‌الملل فارس» گفت: متاسفانه در عملیات آزادسازی شهر تدمر 56 تن از نیروهای ارتش در نبرد با تروریست‌ها به شهادت رسیدند.

در مقابل طبق آنچه وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، بیش از 100 داعشی و طبق آنچه برخی رسانه‌های سوری اعلام کردند، بیش از 450 داعشی طی عملیات آزادسازی کشته شدند.

میدان نفتی هیل در نوبت آزادسازی قرار گرفت

به گزارش فارس، نیروهای ارتش سوریه در حال نصب آخرین استحکامات دفاعی در بخش‌های شرقی شهر تدمر هستند و مزارع حومه جنوبی، بیمارستان، روستای العامریه، مناطق الجمعیات، استادیوم و مناطق باستانی و تاریخی شهر تدمر به طور کامل پاکسازی شده‌اند.

براساس آخرین خبرها، پاکسازی میدان نفتی الهیل و ایستگاه سوم انتقال نفت که در فاصله 40 کیلومتری شمال شرق شهر تدمر قرار دارند اولویت بعدی نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت است.

یک گام تا قطع مسیر دیرالزور - رقه

بر اساس این گزارش، با پاکسازی مناطق فوق، امکان پشتیبانی از ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی برای آزادسازی مناطق آراک (Arak) و السخنه فراهم می شود؛ منطقه السخنه راه ارتباطی بین استانهای دیرالزور با الرقه به شمار می‌آید.

مسیر شکست محاصره از شهر دیرالزور فراهم شد

شهر تدمر دروازه ورود نیروهای ارتش به شرق سوریه محسوب می‌شود و با پاکسازی مناطق اشغالی در شرق استان حمص، می توان گفت عملیات شکست محاصره شهر دیرالزور نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس، در عملیات آزاد سازی شهر تدمر بیش از 175 کیلومتر مربع از مناطق تحت کنترل داعش پاکسازی شده و تمامی مسیرهای ارتباطی از این شهر به استان های دیرالزور، الرقه و شهر راهبردی القریتین در شرق حمص قطع شده اما باید به این مسئله توجه داشت عناصر تروریستی داعش از محورهای جایگزین شرق و شمال شرق راه ارتباطی خود را حفظ می‌کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.