جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

آیت‌الله نوری همدانی: بهبود وضعیت اقتصادی ‌در ایران هنوز به نتیجه نرسیده است

/ نفوذ ‌مشکلات بسیاری ‌برای مردم رقم می‌‌زند‌ خبرگزاری فارس: بهبود وضعیت اقتصادی ‌در ایران هنوز به نتیجه نرسیده است/ نفوذ ‌مشکلات بسیاری ‌برای مردم رقم می‌‌زند‌

یکی از مراجع تقلید گفت: توسعه خدمات در نظام ولایت‌مداری فعلی سبب جلوگیری از نفوذ دشمنان در نظام اسلامی می‌شود چراکه این نفوذ می‌تواند مشکلات بسیاری را برای مردم رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری و آیت‌الله حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با تاکید بر اینکه مردم جامعه اسلامی باید بسترهای تکامل در حوزه‌های مختلف را فراهم سازند، اظهار کرد: خلقت خداوند به شیوه‌‌ای نبوده که انسان از نعمت‌های آماده جامعه بشریت استفاده کند بلکه انسان باید برای استفاده از منابع به دنبال برنامه‌های مشخصی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نعمتی بدون کاربرد آفریده نشده است، اضافه کرد: کشوری که از منابع طبیعی دور بوده مورد لطف و عنایت خداوند قرار نگرفته است.

این مرجع تقلید حراست از منابع طبیعی را شغل شریفی خواند و تصریح کرد: پیشرفت تمدن سبب افزایش مشکلات در حوزه منابع طبیعی شده است زیرا توسعه‌های گسترده بسیاری از فضاهای سبز و زمین‌های مورد استفاده را تخریب کرده است.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی مناسبی در ایران اسلامی وجود دارد، مطرح کرد: باید از این ظرفیت‌ها به شیوه مطلوبی استفاده شود؛ توسعه خدمات در نظام ولایت‌مداری فعلی سبب جلوگیری از نفوذ دشمنان در نظام اسلامی می‌شود چراکه این نفوذ می‌تواند مشکلات بسیاری را برای مردم رقم بزند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مسئولان باید برای توسعه عمران و آبادی در نظام اسلامی تلاش کنند، اضافه کرد: مسئولان باید امنیت، رفاه و عدل را در جامعه اسلامی تضمین کنند تا مردم نسبت به عملکرد آنها رضایت داشته باشند.

وی از انواع امنیت یاد کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی برکت‌های بسیاری را برای مردم ایران به دنبال داشته که یکی از این برکت‌ها دستاورهای مختلف در حوزه‌های نظامی است.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه مسلمان کامل باید عدل داشته و حق را رعایت کند، گفت: نعمت‌های زمینی برای خداوند و جانشینان او بوده که اکنون به انسان امانت داده شده است؛ فردی که مدیریت نظام را بر عهده دارد باید با استفاده از این ظرفیت‌ها به اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه بپردازد اما تاکنون این اقدام در ایران به نتیجه نرسیده است در صورتی که باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و با استفاده از آنها از مشکلات مادی دور شویم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مادی در سطوح مختلف جامعه اسلامی قابل مشاهده است، مطرح کرد: باید در حوزه اقتصاد نظارت مشخصی وجود داشته باشد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر جامعه اسلامی برسیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.