جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

در دیدار تخت‌روانچی با مقامات ارشد سیاسی اتریش مطرح شد


آتش‌بس سوریه نباید مورد بهره‌برداری تروریست‌ها قرار گیرد/گشایش فصلی نوین در مناسبات تهران-وین

خبرگزاری فارس: آتش‌بس سوریه نباید مورد بهره‌برداری تروریست‌ها قرار گیرد/گشایش فصلی نوین در مناسبات تهران-وین

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه با هشدار درباره سوء‌استفاده تروریست‌ها از آتش‌بس سوریه گفت: آتش‌بس موجود شامل گروه‌های تروریستی نیست و نباید اجازه داده شود مورد بهره‌برداری آنان قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ایران که امروز (سه‌شنبه) وارد وین شده است، در دیدار با مقامات ارشد سیاسی اتریش حصول توافق هسته‌ای در وین را فصل نوینی در توسعه مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران با اتریش در سطوح مختلف ارزیابی کرد.

وی که در راستای رایزنی‌های سیاسی و مشورت‌های دوره‌ای ایران و اتریش به این کشور سفر کرده است، در دیدار با «سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش در زمینه همکاری جمهوری اسلامی ایران و اتریش در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

میشاییل لینهارت قائم مقام وزیر امور خارجه و هلموت فریدن شوس رئیس دفتر و مشاور امور بین‌الملل رئیس جمهور اتریش نیز در این دیدار حضور داشتند.

طرفین در این دیدارها، ضمن ابراز خرسندی از مناسبات خوب و حسنه 2 کشور، درخصوص مناسبات دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی و کنسولی تبادل نظر کردند.

تخت‌روانچی و مقامات ارشد سیاسی اتریش همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده 2 کشور در عرصه‌های مختلف، نسبت به برداشتن گام‌های بلند برای توسعه و تقویت همکاری‌های اقتصادی، صنعتی، علمی، تجاری، بانکی و سرمایه‌گذاری ابراز آمادگی و بر استمرار این رایزنی‌ها به‌ویژه در زمینه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره آتش‌بس برقرار شده در سوریه، نسبت به سوء‌استفاده تروریست‌ها به‌ویژه گروه‌های تروریستی داعش، القاعده و جبهه‌النصره از فرصت به‌وجود آمده هشدار داد و تأکید کرد: آتش‌بس موجود شامل گروه‌های تروریستی نیست و نباید اجازه داده شود مورد بهره‌برداری آنان قرار گیرد.

مقامات اتریشی نیز ضمن ابراز خرسندی از مناسبات خوب و رو به پیشرفت 2 کشور، بر علاقمندی و آمادگی اتریش برای توسعه روابط همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند و خواستار ادامه رایزنی تهران-وین درخصوص برخی تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.