جهان نو

یاعلی

جهان نو

یاعلی

واشنگتن: سازمان سیا نقش قابل ملاحظه‌ای در اجرای برجام ایفا خواهد کرد


معاون سازمان سیا می‌گوید این سازمان نقش مهمی در کمک به اجرای توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ بازی خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: واشنگتن: سازمان سیا نقش قابل ملاحظه‌ای در اجرای برجام ایفا خواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید کوهن»،‌ معاون مدیر کل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می‌گوید این سازمان، در کمک به اجرای «برجام»، نقش قابل ملاحظه‌ای ایفا خواهد کرد.

«کوهن» در مصاحبه اختصاصی با WTOP به چالش‌های پیش روی واشنگتن اشاره کرد. او تهدیدهای ناشی از داعش، القاعده و گروه‌های وابسته به آنها را نمونه‌هایی از این چالش‌ها خواند و اضافه کرد واشنگتن علاوه بر آنها با تهدیدهای موشکی کره شکالی، اقدامات روسیه در اوکراین و حضور چین در دریای چین جنوبی رو به رو است.

معاون سیا در بخش دیگری از این مصاحبه به چالش‌هایی اشاره کرد که به گفته او، کشورهای هسته‌ای مانند ایران و کره شمالی علیه واشنگتن ایجاد می‌کنند. او سپس به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت که سازمان سیا، نقش مهمی در اجرای این توافق بازی خواهد کرد.

کوهن گفت: «درباره ایران، ما همچنان منابع قابل ملاحظه‌ای را در کانال‌های مختلف مربوط به فعالیت‌های ایران، صرف می‌کنیم.»

او، در توضیح بیشتر درباره این مسیرها اضافه کرد: «یکی از آنها، البته، نظارت و کمک بر دیگران برای نظارت بر پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواهد بود.»

کوهن، همچنین تأکید کرد توافق هسته‌ای به معنای آن نخواهد بود که سایر «فعالیت‌های مخرب ایران» - به ادعای او - تحت نظر نخواهد بود.

این مقام آمریکا گفت: «برای ادامه تمرکز بر فعالیت‌های مخرب ایران - خواه در مجاورت ما باشند یا در سایر نقاط جهان - همکاری با دیگران را ادامه می‌دهیم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.